فنون اتصالات

ساخت وبلاگ

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، روش جدید حذف پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته برای مشترکان موبایل و جزئیات دسته بندی و تفکیک پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده را تشریح کرد.

به گزارش صبحانه، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به تازگی سرویس یکپارچه ای را برای حذف پیامکهای ناخواسته تبلیغاتی راه اندازی کرده است تا مشترکان ۳ اپراتور موبایل بتوانند به یک شیوه، دریافت پیامکهایی را که آسایش آنها را برهم زده است حذف و یا لغو کنند.

در این شیوه، فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی خدمات پیامکی برای کاربران تمامی اپراتورهای تلفن همراه، از طریق سامانه پیامکی ۸۰۰ و یا شماره‌گیری کددستوری #۸۰۰* ممکن شده است و کاربران می توانند از این روش، نسبت به انواع پیامکهای ارزش افزوده فعال روی سیم‌کارت خود و روش غیر فعال‌سازی آن آگاه شوند و یا در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، آنها را لغو کنند.

در این سرویس اما تفاوت پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده برای کاربران، به صورت واضح اعلام نشده است و بسیاری از کاربران در استفاده از این روش برای حذف پیامکهای خود با ابهام مواجه شده اند.

صادق عباسی شاهکوه معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار مهر، جزئیات نحوه استفاده از سامانه ۸۰۰ را برای حذف پیامکهای ناخواسته توضیح داد.

تعریف ۸ دسته برای پیامکهای ارزش افزوده و یک دسته برای پیامهای تبلیغاتی

وی گفت: پیامهای تبلیغاتی همانطور که اسمش مشخص است تبلیغی بوده و به صورت ناخواسته و اسپم برای مشترک ارسال می شود. در این زمینه از اپراتورها خواسته شده است که در صورت درخواست کاربر، ارسال تمامی پیامکهای تبلیغاتی برای وی، قطع شود. اما در مورد پیامکهای ارزش افزوده با توجه به دسته بندی صورت گرفته، این امکان برای مشترک دیده شده است که بتواند پیامک ارزش افزوده را به دلخواه حذف و یا لغو کند.

معاون رگولاتوری توضیح داد: پیامک ارزش افزوده به پیامکهایی گفته می شود که به ازای دریافت هر پیامک، از مشترک، هزینه کسر شود. برای مثال این پیامکها شامل پیامکهای بازی و سرگرمی، مسابقه و ارسال اطلاعات و اخبار می شود. براین اساس در این طرح، برای تمامی پیامکهای تبلیغاتی در صورت تقاضای مشترک، امکان لغو وجود دارد اما درمورد پیامکهای ارزش افزوده، اپراتورها موظف شده‌اند که لیست این سرویس های فعال را در اختیار مشترک قرار داده و روشهای غیرفعالسازی آن را نیز اعلام کنند.

عباسی شاهکوه با اشاره به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که پیامکهای انبوه را در ۹ دسته بندی شامل ۸ مورد پیامک ارزش افزوده و یک مورد پیامک تبلیغاتی تقسیم بندی کرده است، ادامه داد: با توجه به دسته بندی که برای پیامکهای ارزش افزوده درنظر گرفته شده است از اپراتورهای موبایل خواسته ایم گزینه ای در این سرویس در اختیار مشترک قرار دهند تا مشترک بداند که چه سرویس هایی را فعال دارد و تصمیم بگیرد که آیا پیامک آن را خذف کند و یا خیر.

پیامکهای بانکی، قطع نمی شود

معاون رگولاتوری با تاکید براینکه در این طرح قصدمان این نیست که تمامی پیامکهای انبوه به صورت یکجا قطع شود به مهر گفت: قصد براین است که این امکان برای مشترک فراهم شود که بتواند از روی لیست، سرویس پیامکی خود را انتخاب کند و از روش فعالسازی و غیرفعالسازی آن آگاه باشد تا در صورت تمایل، تمامی سرویس ها و یا یک یا چند سرویس پیامکی را بتواند حذف کند. این روشها هم اکنون بر روی سامانه ۸۰۰ فراهم شده و اپراتورها ملزم به ارائه این خدمت هستند.

وی با اشاره به اینکه پس از درخواست مشترک، اپراتور ملزم است که ظرف ۲۴ ساعت تمامی سرویس های پیامک تبلیغاتی مشترک را لغو کند، خاطرنشان کرد: پیامکهای ارسالی از بانکها که مربوط به اطلاعات موجود در حساب بانکی افراد است و پیامکهایی که با مضمون اطلاع از تراکنش صورت گرفته برای مشترک ارسال می‌شود، مشمول این طرح نمی شود و با ارسال این کد، قطع نخواهد شد.

عباسی شاهکوه با تاکید براینکه پیامکهای واریز و برداشت از حساب و خرید، در دسته پیامکهای ارزش افزوده و تبلیغاتی قرار نمی گیرد و به عنوان پیامکهای تراکنشی است گفت: به اپراتورها الزام کردیم که در این زمینه نباید اختلالی در سرویس مشترکان ایجاد شود و در هیچ شرایطی نباید این پیامکها قطع شود. اما باید توجه داشت که پیامکهای اطلاع رسانی بانک، در صورتیکه تبلیغاتی باشد، در دسته پیامکهای تبلیغاتی قرار می گیرد و در صورت درخواست مشترک، لغو خواهد شد.

پیامکهای تبلیغاتی اپراتورهای موبایل قطع می شود

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه پیامکهای تبلیغاتی اپراتورها نیز جز پیامکهای تبلیغاتی محسوب می شود و باید حذف شود گفت: تا پیش از این تبلیغاتی که از سوی اپراتورها به مشترک ارسال می شد، در دسته پیامکهای اسپم قرار نمی گرفت اما در این طرح جدید، اپراتور را ملزم کردیم در صورت درخواست کاربر برای حذف پیامکهای تبلیغاتی، پیامکهای خودشان را نیز باید قطع کنند.

عباسی شاهکوه با اشاره به اختلالاتی که در آغاز اجرای این طرح، بر روی شبکه اپراتورهای موبایل دیده می شود تاکید کرد: در ساعات اولیه اجرای این طرح، به دلیل افزایش بار ترافیکی مشکلاتی در نحوه اجرای آن پیش آمد که با افزایش سرور از سوی اپراتورها، هم اکنون مشکل تا حدی برطرف شده است. اما به طور قطع به چند روز زمان نیاز داریم تا این سرویس پایدار شود.

وی اضافه کرد: این طرح به تدریج در حال تکمیل شدن است و در این مرحله موفق شده ایم که یک چارچوب یکسان را برای هماهنگی و مقررات گذاری در حوزه ساماندهی پیامکهای انبوه اجرایی کنیم. به تدریج نقاط ضعف این سیستم اصلاح و برطرف می شود. ممکن است در چند روز نخست این طرح، با اختلالاتی همراه باشد اما به مرور تکمیل می شود.

معاون رگولاتوری با تاکید بر یکسان سازی نحوه درخواست مشترکان برای قطع سرویس های پیامکی، افزود: این سرویس با نظارت کامل و مستقیم رگولاتوری انجام می شود و به زودی قابلیتهای دیگری مانند آمارگیری و نظرسنجی را نیز به این سامانه اضافه خواهیم کرد تا در صورت نارضایتی کاربران، موضوع به صورت مستقیم پیگیری شود.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 200 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 20:46

دبیر شورای عالی فضای مجازی از بررسی وضعیت شبکه‌های پیام رسان برخط و اعلام سیاستهای جدید شورای عالی فضای مجازی درباره شبکه‌هایی همچون تلگرام در جلسات آتی این شورا خبر داد.

به گزارش صبحانه، بحث بر سر نحوه فعالیت نرم‌افزارهای ارتباطی در ایران موضوع جدیدی نبوده و طی دو سال گذشته بارها و بارها این مسئله از سوی نهادهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

دراین میان با وجود اینکه در گذشته به طور معول با این شبکه‌ها به شیوه سلبی برخورد شده و فعالیت آنها محدود می‌شد دولت جدید تلاش‌های متعددی کرده تا فعالیت این شبکه‌ها در ایران استمرار پیدا کند.

بر همین اساس در مقاطع زمانی مختلف اعضای مختلف کابینه دولت از وزیر ارشاد و ارتباطات گرفته تا شخص رئیس جمهوری به صحبت دراین باره پرداخته و تمام تلاش خود را برای دسترسی مردم به این شبکه‌ها به کار گرفتند.

محمود واعظی به عنوان وزیر ارتباطات کشور بارها در این باره تاکید کرده بود که وزارت ارتباطات به دلیل مسائل اقتصادی اپراتورهای تلفن همراه، با فعالیت این شبکه‌ها مقابله نخواهد کرد اما راه بهتر آن است که در داخل کشور برای دستیابی به شبکه‌های داخلی تلاش شود.

وی در عین حال تاکید کرده بود که تا زمان دستیابی به شبکه‌های داخلی دولت امکان استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی را مسدود نخواهد کرد.

بر همین اساس طی ماه‌های گذشته چندین جلسه کمیته تعیین محتوای مجرمانه رایانه‌ای به بحث استمرار فعالیت شبکه‌هایی چون تلگرام اختصاص یافت و در نهایت با در نظر گرفتن شروطی قرار به ادامه فعالیت شبکه‌هایی مانند تلگرام شد.

حال در شرایطی که چندماه از این تصمیمات گذشته دبیر شورای عالی فضای مجازی از امکان ورود این شورا به بحث سیاست‌گذاری در این حیطه خبر داده است.

ابوالحسن فیروزآبادی - دبیر شورای عالی فضای مجازی - در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا جدیدترین مصوبه شورا را در خصوص شوراهای مجازی ذکر کرد و گفت: در مورد شبکه‌های مجازی به طور مصداقی بررسی نمی‌کنیم بلکه بیشتر سیاستگذاری کلان خواهیم داشت که در جلسات ‌آینده سیاست خود را درباره شبکه‌هایی مثل تلگرام اعلام خواهیم کرد.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 211 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 20:46

برخورد اپراتورهای موبایل با سیم‌کارت‌های دائمی که مدت‌ها بلااستفاده‌ مانده‌اند متفاوت از سیم‌کارت‌های اعتباری است که در نهایت احتمال فروش سیم‌کارت صفر دائمی سیاه را کاهش می‌دهد.

به گزارش صبحانه، واگذاری مجدد سیم‌کارت‌های بازیافتی یا از چرخه خارج شده اپراتورها با عنوان سیم‌کارت صفر موجب بروز برخی نارضایتی‌ها برای مشترکان جدید شده است؛ زیرا آنها گمان می‌کنند که شماره مورد نظرشان نو و آکبند است اما بعد از اولین مزاحم تلفنی متوجه می‌شوند که قبل از آنها فرد دیگری از خط استفاده می‌کرده است.
این موضوع شامل حال تمام مشترکان نمی‌شود بلکه بیشتر مشترکان بدشانس به تور سیم‌کارت‌های صفر سیاه می‌خورند.

داستان از جایی شروع می‌شود که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات جهت حفظ نامبرینگ کشور که جزو منابع ملی به حساب می‌آید اجازه سلب امتیاز سیم‌کارت‌هایی که تا 90 روز استفاده نشدند را به اپراتورهای موبایل داد.

علی‌رغم اینکه اغلب اپراتورها به این بازه زمانی 90 روزه اکتفا نمی‌کنند و معمولا با مشترکانشان مدارا می‌کنند تا شاید به این واسطه فعال شوند و مجددا به شبکه باز گردند اما در برخی موارد نیز اپراتور ترجیح می‌دهد به جای انتظار، خط غیرفعال را مسدود، سلب امتیاز و مجددا واگذار کند.

اما این رویه بیشتر شامل حال سیم‌کارت‌های اعتباری می‌شود و اپراتورهای موبایل در برخورد با مشترکان دائمی، دستورالعمل نحوه برخورد با مشترکان بدهکار را اجرا می‌کنند.

این دستورالعمل در دی ماه دو سال گذشته تصویب شد و به شرح زیر است:

وزارت ارتباطات اعلام کرد این دستورالعمل در راستای ایجاد شفافیت بیشتر در روابط بین ارائه کنندگان خدمات تلفن ثابت و همراه و مشترکان و حفظ حقوق آنها و به منظور ساماندهی و ایجاد وحدت رویه در نحوه برخورد ارائه کنندگان خدمات مذکور با مشترکان بدهکار و وصل به موقع مطالبات آنان تدوین شده است.

تلفن‌های پس پرداخت به سه نوع 1. بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، 2. دارای مبلغ سپرده و 3. دارای تضمین پرداخت تقسیم می‌شوند.

تلفن پس پرداخت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت عبارت است از خط تلفنی که مشترک آن در زمان ثبت‌نام فقط هزینه اتصال، مالیات و عوارض را پرداخت کرده و فاقد مبلغ سپرده و تضمین پرداخت نزد دارنده پروانه است.

تلفن پس پرداخت دارای مبلغ سپرده عبارت است از خط تلفنی که مشترک آن در زمان ثبت‌نام علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، مبلغ سپرده را نیز به دارنده پروانه پرداخت کرده است.

تلفن پس پرداخت دارای تضمین پرداخت هم عبارت است از خط تلفنی که مشترک آن علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، تضمین پرداخت را نیز به دارنده پروانه پرداخت کرده است.

اپراتورها موظف به آگاه کردن مشترک از وضعیت بدهی وی با درج در صورتحساب صادره و براساس روش مشخص شده در قرارداد و مطابق با انتخاب متقاضی در زمان ثبت‌نام یا مشترک در طول زمان اشتراک خدمات است.

مهلت پرداخت عبارت است از طول مدت زمان پرداخت صورتحساب که نباید کمتر از 15 روز از تاریخ صورتحساب باشد.

حد نصاب کارکرد حداکثر مبلغی که برای کنترل میزان کارکرد خطوط تلفن ثابت یا همراه پس پرداخت به کار رفته و به شرح جدول زیر است:

نرخ فروش سیم‌کارت دائمی سیاه بالا نمی‌رود

نحوه برخورد اپراتورها با مشترکان بدهکار نیز باید به این شکل باشد:

اگر کارکرد خطوط تلفن ثابت و همراه پس پرداخت بدون ودیعه و تضمین پرداخت، در هر زمان به 80 درصد حد نصاب کارکرد برسد، دارنده پروانه ابتدا باید نسبت به اطلاع‌رسانی به مشترک و تعیین مهلت حداقل 24 ساعت جهت پرداخت، اقدام کند.

چنانچه کارکرد خطوط تلفن ثابت و همراه پس پرداخت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت هر زمان پس از اطلاع‌رسانی به 100 درصد حد نصاب کارکرد برسد، دارنده پروانه مجاز است براساس فرآیند قطع خط تلفن مشترک بدهکار اقدام کند و در صورتی که به 100 درصد حد نصاب کارکرد یاد شده نرسد، مشترک تا پایان دوره صورتحساب گیری و مهلت‌های تعیین شده می‌تواند نسبت به پرداخت مبلغ کارکرد خود اقدام نماید.

اگر کارکرد خطوط تلفن ثابت و همراه پس پرداخت دارای ودیعه یا تضمین پرداخت، در هر زمان به حدنصاب کارکرد برسد، دارنده پروانه پس از اطلاع‌رسانی و تعیین مهلت حداقل 72 ساعت برای پرداخت مبلغ کارکرد، درصورت عدم پرداخت مبلغ کارکرد می‌تواند خط تلفن مشترک بدهکار را قطع کند.

علاوه بر این شرایط چنانچه مشترکان تلفن ثابت یا همراه پس پرداخت با هر میزان کارکرد از پرداخت دو دوره متوالی صورتحساب خودداری کند، اپراتور می‌تواند نسبت به قطع خط وی اقدام کند.

قطع خطوط تلفن ثابت و همراه دائمی مشترکان بدهکار طبق فرآیندی صورت می‌گیرد و پس از سپری شدن مهلت پرداخت، دارنده پروانه می‌تواند خط مشترک بدهکار را ابتدا به مدت حداقل دو هفته یکطرفه کند اما در صورت عدم پرداخت بدهی ظرف مهلت مقرر دارنده پروانه ضمن اطلاع‌‌رسانی لازم به مشترک و ارسال اخطار کتبی با مهلت مشخص یک ساله و با موضوع تخلیه خط تلفن، می‌تواند نسبت به قطع خط مشترک به طور کامل اقدام کند.

باز هم در صورت عدم پرداخت بدهی توسط مشترک بدهکار در مهلت مقرر، اپراتور مجاز به جمع‌آوری و تخلیه خط تلفن و سلب امتیاز است.

تبصره‌ای که حاکمیت در این مرحله قید کرده این است که " در صورتیکه خط تلفن به دلیل رند بودن شماره از طریق مزایده و با پرداخت مبالغ اضافه بر هزینه‌های مجاز به مشترک واگذار شده باشد، دارنده پروانه (اپراتور) موظف است به مدت حداقل دو سال علاوه بر مهلت یک ساله تعیین شده شماره مشترک را حفظ کند و پس از این مهلت در صورت عدم پرداخت بدهی توسط مشترک، با تعیین قیمت خط تلفن توسط کارشناس رسمی دادگستری پس از کسر مبلغ بدهی نسبت به بازپرداخت الباقی مبلغ کارشناسی شده به وی اقدام کند.

در حالیکه اگر یک مشترک بدهکار دارای چندین امکان ارتباطی از یک دارنده پروانه باشد، شرکت دارنده پروانه تحت هیچ شرایطی مجاز به قطع سایر خطوط ارتباطی یا انتقال بدهی‌های یک خط بر روی سایر خط‌ها نخواهد بود اما در صورت مراجعه مشترک سلب امتیاز شده، اپراتور باید با رعایت شرایط گفته شده نسبت به تهاتر مبلغ بدهی مشترک از مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت وی اقدام و مبلغ الباقی را به مشترک عودت نماید. /تسنیم

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 194 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 15:32

استفاده از اپلیکیشن ماشین حساب در گوشی‌‌های همراه کاری ضروری و پر کاربرد به حساب می‌آید از طرف دیگر در دسترس بودن این ابزار مشکل امنیتی هم ایجاد نمی‌کند، اینجاست که در اندروید N کاربران قادر هستند بدون باز کردن قفل صفحه‌نمایش به ماشین حساب دسترسی داشته باشند.

به گزارش صبحانه، در تمامی نسخه‌های فعلی اندروید برای دسترسی به اپلیکیشن ماشین حساب باید حتما قفل گوشی را باز کرده، به منوی اپلیکیشن‌ها برویم و پس از پیدا کردن آیکون ماشین حساب، آنرا انتخاب و به محاسبه بپردازیم. این فرآیند طولانی و زمان‌بر برای دسترسی به اپلیکیشنی که ممکن است در روز چندین مرتبه با آن سر و کار داشته باشیم واقعا غیر ضروری به نظر می‌رسد. به همین منظور در نسخه دوم پیش‌نمایش اندروید N نسخه توسعه‌دهندگان شاهد اضافه کردن میان‌بر ماشین حساب هستیم.

به این ترتیب اگر میان‌بر ماشین حساب را به روی قسمت قفل صفحه‌نمایش اضافه کنید قادر هستید بدون اینکه قفل گوشی را باز کنید به اپلیکیشن ماشین حساب دسترسی داشته و محاسبات خود را بی‌دردسر انجام دهید. هما‌ن‌گونه که اشاره شد این ویژگی نیازی به باز کردن قفل صفحه‌نمایش ندارد، البته جای هم برای نگرانی وجود ندارد چرا که پس از حساب و کتاب و بستن اپلیکیشن ماشین حساب، کاربر مجدد به قسمت قفل صفحه‌نمایش هدایت می‌شود.

البته قسمت پنل تظیمات سریع از جانب گوگل برای لحاظ کردن تغییرات مختلف جهت توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری قابل ویرایش است و با این حساب سازندگان اپلیکیشن‌ها قادر هستند در اندروید N ویجت‌ ماشین حساب را اضافه کنند. البته گوگل تاکید دارد که آیکون‌های تعبیه شده در قسمت تنظیمات سریع (Quick Settings) قرار نیست به راحتی به عنوان میان‌بر اپلیکیشن‌ها استفاده شوند.

با این حساب می‌توان گفت گوگل با این ویژگی جدید قانون خود را نقض کرده، اما تا جایی که نقض این قانون منجر به در خطر افتادن امنیت گوشی نشود و از طرف دیگر راحتی کاربر نیز بیشتر شود به نظر نمی‌رسد اشکالی وجود داشته باشد.‌بد نیست بدانید این ویژگی و قابلیت مدت‌هاست در رابط کاربری برخی سازندگان گوشی تلفن همراه مانند هواوی وجود دارد.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 202 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 6:41

این روز ها میزان گشادگی لنز دوربین در کنار مگاپیکسل های آن از جمله موارد اصلی هستند که سازندگان تلفن‌های هوشمند در تبلیغات خود از آن‌ها صحبت می‌کنند؛ اما اهمیت این عدد و رقم‌ها چیست؟

 گشادگی درواقع میزان گستردگی دهانه دیافراگم لنز دوربین که نور را از خود عبور می‌دهد، به‌حساب می‌آید. کارکرد این فاکتور نیز مشابه با عنبیه و مردمک چشم انسان‌هاست که میزان ورود نور به داخل را کنترل و مدیریت می‌کند. گشادگی لنز بیشتر در دوربین تلفن هوشمند شما موجب جمع‌آوری نور بیشتر توسط آن می‌شود که در خدمت تولید تصاویر با کیفیت بالا است.

یکای مشخص کننده میزان گشادگی لنز دوربین در تمامی تلفن‌های هوشمند، حرف F انگلیسی است که از ادغام طول مرکزی لنزها و گشادگی قطر به دست می‌آید. بدین ترتیب هرچه عددی که کنار F قرار می‌گیرد بزرگ‌تر باشد، گشادگی دهانه لنز کوچک‌تر است و نور کمتری را به خود راه می‌دهد. به همین دلیل است که سازندگان دوربین تلفن‌های هوشمند همیشه با اعلام اعداد کوچک‌تر، به میزان گشادگی لنز دوربین خود می‌بالند.

هرچه در میزان گشادگی‌های F1.4، F2، F2.8، F4، F5.6، F8 پیش می‌رویم، میزان گشادگی لنز نصف شده و درنتیجه نور ورودی به درون لنز دوربین جهت ثبت تصاویر با کیفیت نصف خواهد شد.

چرا گشادگی لنز دوربین در تلفن های هوشمند اهمیت دارد؟

حالا که با مفهوم گشادگی لنز در دوربین تلفن‌های هوشمند و نحوه کارکرد آن آشنا شدیم، بهتر است به تأثیرات آن بر تجربه عکس‌برداری کاربران بپردازیم. در دوربین‌هایی که امکان تغییر اندازه گشادگی لنز وجود دارد، کاربران می‌توانند به‌سادگی میزان عمق زمینه (این‌که بر روی چه میزان از تصویر فوکوس صورت گرفته است) و سرعت شاتر را کنترل کنند.

انتخاب گشادگی لنز بیشتر (همان‌طور که گفتیم باید عدد کوچک‌تر باشد)، منطقه‌ای با عمق کمتر را مورد فوکوس قرار می‌دهد. به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید از یک جسم سخت در پس‌زمینه تار عکس بگیرید، گشادگی دوربین F1.8 می‌تواند برایتان ایده آل باشد؛ اما اگر ترجیح می‌دهید فضای پس‌زمینه نیز کاملاً واضح ثبت شود، بهتر است گشادگی لنز F8 را انتخاب کنید. علاوه بر این گشادگی دوربین زیاد می‌تواند با بالا بردن سرعت ثبت تصویر شاتر، از تار شدن اشیاء و افراد محرک جلوگیری کرده و تصویر ثابتی از آن‌ها را در اختیار شما قرار دهید.

با اینکه تمامی این موارد ایده آل به نظر می‌رسند، اما متأسفانه میزان گشادگی دوربین در بیشتر تلفن‌های هوشمند بر روی عدد خاصی تثبیت شده است و کاربر امکان اعمال تغییرات در این بخش را ندارد. همچنین به دلیل استفاده از لنزهایی با زاویه دید بالا و سنسورهای تصویر کوچک در بیشتر تلفن‌های هوشمند، ثبت تصاویری با زمینه کم‌عمق مشکل به نظر می‌رسد، مگر اینکه به سوژه نزدیک شوید.

چرا گشادگی لنز دوربین در تلفن های هوشمند اهمیت دارد؟

بااین‌حال، اصلاً نمی‌توان نتیجه گرفت که میزان گشادگی لنز دوربین برای تلفن‌های هوشمند اهمیتی ندارد. در حقیقت گذشته از اندازه سنسور دوربین، مهم‌ترین فاکتور در بخش مشخصات همین گشادگی لنز است که حتی از تعداد مگاپسکل ها و یا قابلیت OIS (تثبیت اپتیکال تصاویر) نیز اهمیت به‌مراتب بیشتری دارد. هرچه نور بیشتری به لنز دوربین شما وارد شود، تصاویر ثبت شده کیفیت بالاتری داشته، کمتر تار می‌شود و دیگر خبری نویزهای تصویری در آن‌ها نخواهد بود.

قابلیت تثبیت اپتیکال تصاویر یا همان OIS در تصویربرداری از اشیاء ساکن در نور کم بسیار تأثیرگذار است؛ اما اگر سوژه شما در حال حرکت در نور کم است و می‌خواهید تصویری ثابت و فریز شده از آن را ثبت کنید، به گشادگی لنز دوربین بالا نیاز خواهید داشت، همچنین به‌کارگیری از سرعت بالاتر شاتر دوربین می‌تواند فاکتور تأثیرگذار دیگری باشد.

همان‌طور که گفتیم، لنزهایی با زاویه دید گسترده و سنسورهای کوچک در تلفن‌های هوشمند امکان ثبت تصاویر با عمق کم را در بیشتر موقعیت‌ها غیرممکن کرده‌اند. بااین‌حال، تنها راه‌حل عکاس نزدیک شدن به سوژه است (فاصله کم بین سوژه تا لنز دوربین تلفن موجب کاهش عمق زمینه تصویر می‌شود) و لنزهایی با گشادگی بیشتر شانس بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کنند. این بدان معناست که عکس شما از قهوه صبح خود می‌تواند واقعاً جذاب و خاص شود.

چرا گشادگی لنز دوربین در تلفن های هوشمند اهمیت دارد؟ +عکس

پس متوجه شدیم که گشادگی لنز بیشتر برای تلفن‌های هوشمند بسیار ایدئال است، اما کدام تلفن در این زمینه بهترین تجربه را به کاربران ارائه می‌کند؟ در طی سال‌های گذشته در بیشتر مواقع دوربین‌هایی با گشادگی لنز F1.7 الی F1.9 را مشاهده کرده‌ایم که به نسبت گشادگی قدیمی F2.4 نور بیشتری را از خود عبور می‌دهد و تصاویر با کیفیتی ثبت می‌شوند. اخیراً در تلفن‌های گلکسی S7 و S7 edge گشادگی لنز دوربین F1.7، در ال‌جی G5 گشادگی F1.8 و در نکسوس 6P هواوی نیز گشادگی F2 را تجربه کرده‌ایم.

شاید متوجه شده باشید که در پاراگراف بالا حرفی از آیفون‌های کمپانی اپل که معمولاً تجربه تصویربرداری ایده آل و سطح بالایی را ارائه می‌کنند به میان نیاوردیم. دلیل این موضوع، عدم رقابت نزدیک آیفون‌ها در بخش گشادگی دوربین با سایر رقباست. آیفون 6S، 6S Plus و حتی آیفون SE که اخیراً از آن در رویداد بهاری اپل رونمایی شد، همه از گشادگی لنز F2.2 بهره می‌برند. بااین‌حال نمی‌توان گفت کیفیت تصویربرداری این محصولات در سطح یک پرچم‌دار نیست.

در یک جمع‌بندی باید بگوییم که گشادگی لنز دوربین‌ها یک فاکتور مهم جهت خرید تلفن هوشمند به شمار می‌رود، به‌خصوص اگر ثبت تصاویر با کیفیت و خوب یکی از اولویت‌های شما به شمار می‌رود. بااین‌حال، مطابق با تصاویری که قصد دارید با دوربین ثبت کنید، مطمئن شوید تکنولوژی OIS نیز در تلفن دخیل شده باشد.

منبع: گجت‌نیوز

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 187 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 6:41

در خبر آبان ماه 1394 بر اساس محاسبات صورت گرفته از روی سرور مرکزی تلگرام تعداد کاربران ایرانی 23 میلیون شمارش شد. اما امروز بیش از 45 میلیون کاربر ایرانی روی تلگرام داریم!

به گزارش صبحانه به نقل از خبرآنلاین، در آن خبر تأیید شد که از 62 میلیون کاربر فعال تلگرام بیش از 38 درصد مربوط به کاربران ایرانی است که با یک محاسبه سرانگشتی به رقم 23 میلیون رسیدیم.

اما امروز با تأیید خبر افزایش تعداد کاربران فعال ماهانه تلگرام به 100 میلیون از سوی مدیران تلگرام و تأیید هفته گذشته دوروف مبنی بر حضور 20 میلیون کاربر فعال ایرانی، ما را بر آن داشت تا سری به آمار رسمی بر اساس تعداد مراجعات به سرورهای تلگرام زده تا آمار جدید به دست آید که درنهایت تعجب مشاهده شد بیش از 45.8 درصد از ترافیک کاربران تلگرام روی سرور اصلی تلگرام یعنی آی پی شماره 149.154.167.99 ایرانی هستند.

سرور تلگرام دات اورگ که سرور اصلی محسوب می‌شود در ایران در رده هفدهمین سایت برتر قرارگرفته که در مقایسه با رقم 6000 سال گذشته رتبه جدید برای خود رکوردی بی‌نظیر محسوب می‌شود.

از سوی دیگر دیده‌شده است که برخی به‌اشتباه سرور Telegram.me را سرور اصلی تلگرام فرض کرده و تعداد کاربران ایرانی را بیش از 60 الی 70 میلیون عنوان کرده‌اند که این رقم کاملاً اشتباه است چراکه اگر فرض آن‌ها پذیرفته شود به دلیل اینکه 81.1 درصد از ترافیک آن مربوط به ایرانی‌هاست{شکل زیر} بنابراین باید امروز بیش از 81 میلیون از 100 میلیون کاربر تلگرام، ایرانی باشند!! و با توجه به جمعیت کل کشور (با همه موبایل به دستان و نوزادان و ...) این رقم غیرمنطقی است.

گفتنی است سرور telegram.me مربوط به ترافیک کانال‌های تلگرام است که از ژوئن سال گذشته فعال‌شده و جدول زیر این موضوع را ثابت می‌کند که کاربران ایرانی 81 درصد از ترافیک کانال‌ها را در اختیار خود دارد و در الکسا نیز شانزدهم ایران است.{و نه ترافیک کل اپلیکیشن تلگرام}

از سوی دیگر سؤالی که مطرح می‌شود این است که چرا دوروف مدیر تلگرام تعداد کاربران ایرانی را 20 میلیون اعلام کرده و رقم واقعی آن را نمی‌گوید؟ در پاسخ باید گفت یا رقم 100 میلیون کاربر ماهانه وی اشتباه است یا وی به دلایل تجاری از گفتن رقم واقعی کاربران ایرانی طفره می‌رود.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 201 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:53

حتما شنیده اید که می گویند: «تب تند، زود به عرق می نشیند». پدیده ها در دنیای مجازی، مصداق بارز این ضرب المثل فارسی هستند؛ از ناکجا آباد سر بر می آورند، با سرعتی وحشتناک میان مردم فراگیر می شوند و ناگهان روزی فرا می رسد که دیگر هیچ اثری از آنها نیست!

به گزارش صبحانه، حتما شنیده اید که می گویند: «تب تند، زود به عرق می نشیند». پدیده ها در دنیای مجازی، مصداق بارز این ضرب المثل فارسی هستند؛ از ناکجا آباد سر بر می آورند، با سرعتی وحشتناک میان مردم فراگیر می شوند و ناگهان روزی فرا می رسد که دیگر هیچ اثری از آنها نیست!
MadLipz؛ رقیب جدید داب اسمش +عکس
داب اسمش هم بالاخره قربانی این موضوع شد و تب تندش خیلی زود به عرق نشست. حالا نوبت به پدیده دیگری رسیده تا عالم و آدم را شیفته خود کند و حداقل تا چند ماه، هشتگ ترند شده و سوژه داغ شبکه های اجتماعی باشد. MadLipz نام پدیده بعدی دنیای مجازیست که این روزها نقل محافل شده و میان کاربران اینستاگرام به محبوبیت فوق العاده ای رسیده.

ایده مدلیپز، ایده چندان جدیدی نیست. اگر در داب اسمش تصویر خودتان را با صداهای ضبط شده همگام می کردید، در مدلیپز باید عکس این کار را انجام بدهید. یعنی این بار صدای خودتان را روی ویدئوهای ضبط شده بیندازید یا به عبارت ساده تر، ویدئوها را دوبله کنید.

ساختار اپلیکیشن دقیقا مشابه چیزی است که در داب اسمش دیده بودیم: یک منوی اختصاصی برای سوژه های داغ و ترند شده، بخشی برای جستجوی محتوا، قسمتی برای دسته بندی ویدئوها و در نهایت بخشی که در آن به ضبط ویدئوهایتان می پردازید.

MadLipz؛ رقیب جدید داب اسمش +عکس
کار ضبط ویدئو هم ساده است: ویدئویی که قصد دوبله کردنش را دارید را انتخاب کنید، انگشتتان را روی گزینه Record بفشارید و همگام با تکان خوردن لب های کاراکتر ویدئو حرف بزنید. ویدئوی دوبله شده شما آماده است، و حالا می توانید آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

مدلیپز در مدت زمان کوتاهی که از انتشارش می گذرد، محبوبیت فوق العاده ای میان کاربران ایرانی پیدا کرده، طوری که اگر هشتگ MadLipz را در اینستاگرام سرچ کنید ده ها فن پیج ایرانی پیدا می کنید که فقط مدلیپزهای جالب و خنده دار مخاطبین شان را به اشتراک می گذارند.

مدلیپز در حال حاضر فقط برای کاربران iOS منتشر شده، اما با توجه به وبسایت تیم توسعه دهنده اش به نظر می رسد که به زودی شاهد انتشار نسخه اندرویدی آن نیز خواهیم بود. /دیجیاتو

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 205 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:53

ایرانی‌ها یک‌بار دیگر رکورد زدند؛ باز هم در استفاده از پیام‌رسانی که این روزها کمتر کسی در ایران از آن خبر ندارد؛ تلگرام، افزونه پیام‌رسان تلفن همراه که خیلی زود وارد ایران شد و خیلی زود همه پیام‌رسان‌ها را پشت‌سر گذاشت.

به گزارش صبحانه، در نخستین ماه‌هایی که تلگرام را دو برنامه‌نویس روس نوشته بودند و به کشورهای نزدیک می‌فرستادند، شاید خودشان هم فکرش را نمی‌کردند روزی بیاید که نیمی از جمعیت یک کشور پرجمعیت، بیشتر راه‌های ارتباطی قبل را رها کنند و بیشتر ساعت‌های شبانه‌روزشان را بچسبند به پیام‌رسانی که آنها شاید در بازار داغ دیگر پیام‌رسان‌ها، ناامیدانه طراحی‌اش کردند.

حالا بعد از گذشت سه‌سال از طراحی تلگرام، دیگر برادران «دوروف» مطمئن شده‌اند که بازارشان را خلاف همیشه، نه در اروپا و آمریکا که باید در ایران سرمایه‌گذاری کنند؛ آنها حالا به یکی از معروف‌ترین برنامه‌نویسان جهانی تبدیل شده‌اند که نه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها که ایرانی‌ها معروفشان کردند.

اگر تا همین چند ماه پیش هربار حرف میزان استفاده ایرانی‌ها از تلگرام می‌شد، رقمی در حدود ٢٠‌ میلیون نفر دست‌به‌دست می‌شد، حالا و این‌طور که از سرور مرکزی این نرم‌افزار پیام‌رسان پیداست، این رقم افزایش دوبرابری داشته است. آبان ‌سال گذشته بود که موسسان تلگرام اعلام کردند که از ٦٢‌ میلیون کاربر فعال تلگرام بیش از ٣٨‌ درصد مربوط به کاربران ایرانی است؛ یعنی ٢٣‌ میلیون نفر.

اما حالا و براساس بررسی که «خبرآنلاین» دیروز از این سرور انجام داده، بیش از ٤٥‌ میلیون کاربر ایرانی روی تلگرام وجود دارد. پنج روز قبل از عید نوروز بود که مدیران تلگرام در تازه‌ترین آمار خود اعلام کردند که تعداد کاربران ماهانه فعال این اپلیکیشن پیام‌رسان از مرز ١٠٠‌ میلیون کاربر عبور کرده و روزانه حدود ١٥‌ میلیارد پیام در این سرویس رد و بدل می‌شود. بعد از آن و در هفته گذشته بود که برادران دوروف، موسسان تلگرام اعلام کردند که ٢٠‌ میلیون کاربر ایرانی از تلگرام استفاده می‌کنند.

حالا آن‌طور که آمارهای رسمی سرور مرکزی تلگرام نشان می‌دهد براساس تعداد مراجعات به سرورهای تلگرام، بیش از ٤٥.٨‌ درصد از ترافیک کاربران تلگرام روی سرور اصلی تلگرام یعنی‌ ای‌پی شماره ١٤٩.١٥٤.١٦٧.٩٩ ایرانی‌اند. از طرف دیگر سرور telegram.org که سرور اصلی تلگرام است نشان می‌دهد که این نرم‌افزار در ایران، هفدهمین سایت برتر است و این درحالی است که در‌ سال گذشته، این نرم‌افزار در رده شش‌هزارمین سایت مورد استفاده ایرانی‌ها بود.

از طرف دیگر آمارهای سرور telegram.me که مربوط به ترافیک کانال‌های تلگرام است و از ژوئن‌ سال گذشته فعال‌ شده است، نشان می‌دهد که کاربران ایرانی ٨١‌ درصد از ترافیک کانال‌ها را در اختیار دارند.

ایرانی‌ها شورَش را درآوردند یا خوب شد که تلگرام آمد؟

چندسالی می‌شود که ایرانی‌ها پیام رسانه‌ای تلفن همراه را جایگزین راه‌های قدیمی‌تر ارتباط با هم کرده‌اند؛ اولش وایبر بود و واتس‌اَپ و حالا تلگرام و این درحالی است که وضع در دیگر کشورهای جهان به شکل دیگری است؛ مثلا تعداد صد میلیونی کاربران تلگرام، یک‌دهم اپلیکیشن واتس‌اَپ است؛ واتس‌اَپ با بیش از یک میلیارد کاربر همچنان در صدر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان است اما موضوع اینجاست که مدیران تلگرام مدعی‌اند که باوجود ١٠٠‌ میلیون کاربر ماهانه فعال، روزانه ٣٥٠‌ هزار عضو جدید هم به تلگرام اضافه می‌شود که انتظار می‌رود این رقم در ماه‌های آینده باز هم رشد داشته باشد. از طرف دیگر باتوجه به چنداستفاده بودن تلگرام هم پیش‌بینی می‌شود که تعداد کاربران این پیام‌رسان بیشتر از این هم بشود چون در تلگرام کاربران می‌توانند از نسخه‌های دسکتاپ، تلفن همراه و نسخه تبلت آن استفاده کنند.

اما موضوعی که در دو‌ سال گذشته بیشتر از دیگر موضوعات تلگرام را گاهی در صدر اخبار قرار داده، استفاده زیاد ایرانی‌ها از این افزونه پیام‌رسان است. ساخت استیکرهای جنسی، صحبت‌ها درباره فیلترینگ کامل یا فیلترینگ هوشمند آن، اختلال‌های گاه‌به‌گاه استفاده از تلگرام و رایزنی‌های مسئولان تلگرام با مسئولان ایرانی درباره نوع استفاده ایرانی‌ها از آن، از موضوعاتی‌اند که هرچندوقت یک‌بار تلگرام را به یک سوژه خبری تبدیل می‌کند. در همه این مدت اما همیشه چند سوال به جا بوده: چرا ایرانی‌ها دست از سر تلگرام برنمی‌دارند؟ و چرا حالا بیشتر فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی ایرانی‌ها سر از تلگرام درآورده و بیشتر شبانه‌روز ایرانی‌ها را گرفته است؟ در یک‌ سال گذشته و با زیاد شدن هر روزه استفاده کاربران ایرانی از تلگرام، بعضی جامعه‌شناسان و کارشناسان ارتباطات سعی کرده‌اند به این سوال پاسخ دهند؛ محیط ساده و استفاده آسان، رایگان بودن، سرعت بالای تبادل اطلاعات خصوصا عکس و فیلم، وجود گروه‌ها یا کانال‌های خبری، آموزشی، تخصصی، کاری یا سرگرمی متنوع و متعدد و استیکرهای جذاب از دلایلی است که برای پاسخ به این سوال‌ها اعلام می‌شود، اما دلایل اجتماعی و سبک زندگی ایرانی‌ها هم حالا سر از این پاسخ‌ها درآورده‌ است.

خیلی‌ها معتقدند نوع کارکرد رسانه‌های رسمی در ایران، دلیل استقبال گسترده ایرانی‌ها از تلگرام است. «اعظم راورد راد»، استاد ارتباطات دانشگاه تهران یکی از این افراد است. او در گفت‌وگو با «شهروند» می‌گوید که دلیل اصلی استفاده زیاد ایرانی‌ها از تلگرام، وجود نداشتن رسانه‌های جایگزین برای رسانه‌های رسمی است: «این رسانه‌های جایگزین وجود ندارند تا دیدگاه‌های متفاوت به گردش دربیاید. این درحالی است که در تلگرام انواع و اقسام دیدگاه‌های متفاوت رد و بدل می‌شود، چه آنها با دیدگاه‌های رسمی کشور همخوانی داشته باشد چه نه. از طرف دیگر پیام‌های کوتاه و تعیین‌کننده در تلگرام با حجم بالا جریان دارد و آدم‌ها به یک دید کلی همه نگاه‌ها را با هر موضوعی که باب می‌شود، می‌بینند درحالی‌که در رسانه‌های رسمی ما یک یا دو دیدگاه وجود دارد و این امکان وجود دارد.»

به گفته این استاد ارتباطات، سرگرم‌کنندگی، رایگان بودن و جنبه ارتباطی از دیگر دلایل جذابیت تلگرام است.

جامعه‌شناسان دلایل اجتماعی زیادی برای این حجم استفاده ایرانی‌ها از تلگرام دارند؛ نمونه‌اش «اصغر مهاجری»، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه تهران که می‌گوید تفریط در جای دیگر، باعث شده که در استفاده از تلگرام افراط داشته باشیم: «اگر ما استفاده از این امکان و ابزار در ایرانی‌ها را یک موضوع افراطی بدانیم، باید این را هم بدانیم که حتما در جای دیگری در این‌باره تفریط کرده‌ایم. باید از تلگرام ممنون باشیم که بستری را فراهم کرد که پشت صحنه جامعه ما روی صحنه بیاید. پشت صحنه جامعه ما همین است که دیدیم. جای تقدیر دارد. مسئولان به جای این‌که به جلوگیری از آن بپردازند به از بین بردن بسترها و شرایط این موضوع فکر کنند.»

او معتقد است: «براساس تغییرهای جامعه‌شناختی، جامعه ایرانی چندلایه است و مصداق بارز و روشن و مشخصی از روی صحنه و پشت صحنه است. آن چیزی که روی صحنه می‌بینیم واقعیت جامعه ما نیست. ما روی صحنه را بزک کرده‌ایم و مشاهده‌گر فکر می‌کند که این شخصیت واقعی ما است ولی واقعیت ما پشت صحنه است که پنهانش کرده‌ایم. از طرف دیگر تکنولوژی در کشورهای پیشرفته و به‌تبع در سایر جوامع، با سرعت چشمگیری درحال رشد است و قبل از ساخت هرگونه وسایل و امکانات لازم است که ابتدا فرهنگ آن را پدید آورند و سپس وارد جامعه شود؛ پس برای بهره‌برداری بهتر از تکنولوژی باید آموزش‌های لازم را فرا گرفت تا فرهنگ و استفاده از تکنولوژی همزمان پیش برود، این در حالی است که در کشور ما این اتفاق به صورت کامل نمی‌افتد و اکثر اشخاص از دید خود به استفاده از تکنولوژی می‌پردازند.»

مهاجری می‌گوید: «وجود نداشتن سرگرمی‌های واقعی و شاد در ایران، یکی دیگر از دلایل اصلی استفاده ایرانی‌ها از تلگرام است.»

«ناصر قاسم‌زاده»، دبیر انجمن حمایت از سلامت و بهداشت روان جامعه هم در گفت‌وگو با «شهروند» می‌گوید: «موضوع فضای مجازی به‌دلیل پیشرفتی که ما در این حوزه‌ها از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری داریم، شرایطی را در جامعه فراهم کرده که بیش از آن‌که استفاده مفید و مناسب از این ظرفیت‌ها انجام شود، استفاده نابجا از آنها داریم. درحالی‌که تلگرام ظرفیت‌های مثبت زیادی دارد. تلگرام به کاربران این امکان را می‌دهد که نام کاربری برای خود تعریف کنند. به واسطه تعریف نام کاربری، همگان به راحتی می‌توانند شما را با جست‌وجو پیدا کنند بدون این‌که نیازی به دانستن شماره شما داشته باشند. این قابلیت تلگرام نوعی احترام به حریم خصوصی و محفوظ ماندن شماره تماس شماست. یک قابلیت جدید هم اخیرا به بخش حریم خصوصی این اپلیکیشن پیام‌رسانی اضافه شده است که به شما امکان می‌دهد خودتان تصمیم بگیرید که چه کسانی شما را به گروه‌ها و کانال‌های تلگرام اضافه کنند.»

به گفته او به این دلیل ایرانی‌ها از تلگرام استفاده زیادی می‌کنند که می‌توانند خودشان را پشت آن پنهان کنند و هرطور که دلشان خواست رفتار کنند: «ما خیلی وقت‌ها و در خیلی از فضاها نمی‌توانیم خودمان را نشان دهیم چون این کار را یاد نگرفته‌ایم ولی حالا ایرانی‌ها با استفاده از این پیام‌رسان‌ها و با ساختن جوک‌ها و متن‌های مختل، هرکس هرکار می‌خواهد می‌کند و همین حس راحتی است که ایرانی‌ها را در صدر استفاده‌کنندگان از نرم‌افزارهایی مانند تلگرام قرار داده است.»

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 214 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:53

یک فعال بازار موبایل گفت: اگر تغییر شماره سریال (IMEI) گوشی امکان پذیر باشد گوشی به فروش می‌رود در غیر اینصورت، سرانجام اغلب گوشی‌های مسروقه اوراق شدن است و تعمیرکاران متخلف از قطعات این گوشی‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش صبحانه، علیرضا صمیمی در گفت‌وگو با فارس درباره سرنوشت گوشی هایی که به سرقت می روند، اظهارداشت: شماره سریال (IMEI) گوشی‌های به سرقت رفته به درخواست صاحب گوشی در لیست سیاه اپراتور موبایل قرار می‌گیرد و اگر سیم کارتی داخل گوشی انداخته و گوشی روشن شود، گوشی در شبکه قابل ردیابی خواهد بود.

این فعال بازار گوشی موبایل گفت: با علم به این موضوع سارقان حرفه ای و اغلب سارقان شخصاً از گوشی مسروقه استفاده نمی‌کنند یا گوشی را به طوری که قابل پیگیری باشد نمی‌فروشند.

وی گفت: درباره برخی گوشی‌های اندرویدی امکان آنلاک کردن (بازکردن قفل نرم افزاری و سخت افزاری گوشی) و تغییر شماره سریال گوشی وجود دارد و با این اقدام گوشی از طریق شماره سریال قابل ردیابی نخواهد بود.

صمیمی ادامه داد: اما سرانجام اغلب گوشی‌های مسروقه اوراق شدن است و تعمیرکاران متخلف از قطعات این گوشی‌ها استفاده می‌کنند.

این فعال بازار گوشی موبایل گفت: بدین ترتیب یک گوشی حدوداً یک میلیون تومانی توسط سارقان به قیمت حدود صد هزار تومان فروخته می‌شود.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 196 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 19:44

همزمان با بروز اختلالات گسترده در تلگرام، این اپلیکیشن پیام رسان اعلام کرد که مشکل در اروپا برطرف شده و در خاورمیانه نیز به زودی شاهد رفع اختلال خواهیم بود.

به گزارش صبحانه، پیام رسان تلگرام امروز به شدت دچار اختلال شده تا جایی که دسترسی به بسیاری از کانالها امکان پذیر نبوده است. کاربران این کانالها با پیام (Deleted Account) روبرو می شدند که معنای حذف کانال است.

با این حال تلگرام در توئیتهای متوالی خود از تلاش کارشناسان این پیام رسان برای رفع اختلالات به وجود آمده خبر داده است.

در توئیت اخیر تلگرام آمده است: وضعیت در اروپا خوب شده و به زودی در سراسر خاورمیانه نیز این مشکل برطرف می شود.

در این توئیت ها آمده است که هیچ کانالی حذف نمی شود و پس از رفع کامل اختلالات، همه چیز عادی خواهد شد.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 189 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 19:44

برخی مشترکان معترض هستند که چرا با وجود لغو پیامک های تبلیغاتی همچنان بعضی از آنها را دریافت می کنند. احتمالا برای شما هم پیش آمده که پیامکی دریافت و فکر کنید تبلیغاتی است یا احساس کنید برای این پیامک‌ها از حساب شما پول کم می‌شود، اما متوجه نشوید کدام پیامک با هزینه و کدام پیامک به صورت رایگان برای شما ارسال می شود.

به گزارش صبحانه، اپراتورهای تلفن همراه به تازگی اقدام به راه اندازی سامانه ای کرده اند که مشترکین از طریق آن می توانند سرویس های ارزش افروده فعال خود را مشاهده کنند.در این میان دانستن تفاوت میان انواع پیامک ها از اهمیتی ویژه برخوردار است و باید مشترک بداند که اگرچه برای هر پیامکی پول پرداخت نمی‌کنداما همه پیامک‌های انبوه دریافتی، تبلیغاتی نیست و پیامک‌های اطلاع‌رسانی و ارزش افزوده هم برای مشترکان ارسال می‌شود .

پیامک‌های تبلیغاتی، پیامک‌های انبوهی هستند که با سرشماره‌های خاصی همچون ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ و با هدف تبلیغ توسط شرکت‌ها ارسال می‌شوند.

پیامک‌های اطلاع‌رسانی آن دسته از پیامک‌های تبلیغاتی هستند که توسط خود اپراتور یا دولت و سایر نهادها ارسال می‌شود، مثل پیامک‌هایی که توسط خبرگزاری‌ها و بانک‌ها ارسال می‌شود. مشترک پولی بابت هیچ کدام از این پیامک‌ها پرداخت نمی‌کند.

نوع دیگری از پیامک‌ها نیز وجود دارند که به آن‌ها ارزش افزوده می‌گویند و مشترک بر بستر آن سرویس خاصی را دریافت می‌کند. اولین پیامکی که از این سرشماره‌ها برای مشترک ارسال می‌شود، رایگان است و مبلغ پیام‌های بعدی در آن ذکر شده است. در صورت فعال‌سازی سرویس مورد نظر، برای هر پیام، مبلغ معینی از حساب شما کسر می‌شود.

برای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول، می‌توانید عدد «۱» را به «۸۹۹۹» ارسال و یا کد دستوری #۸۹۹۹* را شماره‌گیری کنید و یا با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰ تماس بگیرید. نکته مهم دیگر آن‌ که با لغو پیامک‌های تبلیغاتی، پیامک‌های اطلاع‌رسانی مثل پیامک‌های بانکی حذف نمی‌شوند.

برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در ایرانسل می‌توانید عدد ۲ را به شمارۀ پیامکی ۵۰۰۵ ارسال کنید و یا از طریق خط ایرانسل خود با شمارۀ ۷۰۰ تماس حاصل کرده و پس از برقراری ارتباط با اپراتور ایرانسل، درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را اعلام کنید.

با وجود توضیحات در خصوص تفاوت پیام های تبلیغاتی و ارزش افزوده، همچنان برخی مشترکان معتقدند سرویس فعال ندارند ولی پول از حسابشان کسر می شود. با توجه به گستردگی این پیامک ها، در راستای مشتری مداری و برای شفاف شدن بهتر، اپراتورهای تلفن همراه سامانه ای ایجاد کرده اند که به شما می گوید چه سرویس فعالی دارید. مشترکین می توانند از طریق ارسال عدد صفر به سرشماره 800 و یا شماره گیری کد دستوری #800* سرویس های ارزش افزوده فعال خود را مشاهده کنند.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 210 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 19:44

به گزارش صبحانه، آیا قصد خرید یک لپ‌تاپ میان رده را دارید؟ آیا بودجه شما بین 1 تا دو میلیون تومان است؟ آیا قصد خرید لپ‌تاپی با ارزش خرید بالا در این قیمت را دارید؟ تمامی این سوالات با معرفی و راهنمایی شما برای خرید بهترین لپ‌تاپ اقتصادی با بودجه یک تا دو میلیون تومان در آی‌تی‌رسان پاسخ داده خواهد شد.

Acer Aspire E5-573

لپ‌تاپ‌های رنگارنگ شرکت ایسر محصولاتی مناسب کارهای روزمره و وبگردی هستند. این لپ‌تاپ‌های جدید از محصولات شرکت ایسر در اوایل سال 2016 میلادی هستند و از سخت افزار و امکانات مناسبی بهره می‌برند. اگر دانش آموز هستید بهترین انتخاب برای شما لپ‌تاپ Aspire E5-573 از شرکت خوش‌نام ایسر است.

قیمت: در حدود 1 میلیون و 190 هزار تومان

چرا بخریم؟

طراحی زیبا با رنگ‌بندی متفاوت و وزن بسیار مناسب

بدنه ساخته شده از پلاستیک باکیفیت

پردازنده قدرتمند و کم مصرف

استفاده از 4 گیگابایت حافظه RAM

باتری با شارژدهی بالا

چرا نخریم؟

زاویه دید محدود صفحه نمایش

نداشتن حافظه گرافیکی مجزا

Lenovo B5180 – D

شرکت لنوو بیشترین تعداد لپ‌تاپ‌ در محدوده قیمت یک میلیون تومان را دارد. لپ‌تاپ‌های شرکت لنوو با راندمان بالا و سخت افزار مناسب ارزش خرید بالایی دارند. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ برای رفع نیازهای روزمره و همچنین انجام پردازش‌های نیمه سنگین هستید مطمئنا لپتاپ Lenovo B5180-D از بهترین انتخاب‌های ممکن در بازار ایران است.

قیمت: در حدود 1 میلیون و 250 هزار تومان

چرا بخریم؟

بدنه ساخته شده از پلاستیک باکیفیت

پردازنده قدرتمند و کم مصرف

استفاده از 4 گیگابایت حافظه RAM

صفحه نمایش با کیفیت HD

چرا نخریم؟

باتری با شارژدهی پایین

Acer Aspire E5-573G

لپ‌تاپ E5-573G عضو جدید سری اقتصادی شرکت ایسر یا همان سری E است. این لپ‌تاپ با طراحی جدید و سخت افزار بروز یکی از انتخاب‌های مناسب برای انجام پردازش‌های نیمه سنگین مانند برنامه نویسی و باز‌ی‌های نیمه سنگین است. اگر شما دانشجو هستید یا نیاز به یک لپ‌تاپ ارزشمند و با قیمت مناسب دارید به سراغ مدل E5-573G از شرکت ایسر بروید.

قیمت: در حدود 1 میلیون و 450 هزار تومان

چرا بخریم؟

بدنه ساخته شده از پلاستیک مات

وزن مناسب برای حمل نقل

پردازنده قدرتمند و کم مصرف

پردازنده گرافیکی قدرتمند و جدید

پورت‌های ورودی و خروجی کامل

استفاده از 4 گیگابایت حافظه RAM

یک ترابایت حافظه ذخیره سازی (HDD)

صفحه نمایش با کیفیت HD

چرا نخریم؟

باتری با شارژدهی متوسط

Lenovo IdeaPad 300 – C

بدون شک لنوو از جمله شرکت‌هایی است که در طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت با کاربری بالا تبحر خاصی دارد .باید لپ‌تاپ IdeaPad 300 را نمونه شاخصی برای کیفیت و قدرت لپ‌تاپ‌های میان‌رده از شرکت چینی لنوو دانست. این لپ‌تاپ با بهره‌گیری از پردازنده نسل پنجم شرکت اینتل و پردازنده گرافیکی قدرتمند دارای سخت افزار بسیار خوبی است. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ با قیمت مناسب برای انجام تمامی کارهای روزمره و اجرای بسیاری از نرم‌افزارهای نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای هستید، مطمئنا IdeaPad 300 از شرکت لنوو بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

قیمت: در حدود 1 میلیون و 580 هزار تومان

چرا بخریم؟

بدنه ساخته شده از پلاستیک مات

وزن مناسب برای حمل نقل

پردازنده قدرتمند و کم مصرف از نسل پنجم شرکت اینتل

پردازنده گرافیکی قدرتمند و جدید با مقدار حافظه 3 گیگابایت

پورت‌های ورودی و خروجی کامل

استفاده از 4 گیگابایت حافظه RAM

صفحه نمایش با کیفیت HD

کیبورد و تاچ‌پد باکیفیت

چرا نخریم؟

باتری با شارژدهی متوسط

داشتن 500 گیگابایت حافظه ذخیره سازی (HDD)

وبکم نه‌چندان باکیفیت

HP Pavilion 15-ac189nia

محصولات شرکت اچ‌پی پیبسیار گسترده هستند اما یکی از بهترین میان رده‌های این شرکت از سری ac است که با طراحی سری R اما سخت افزاری قدرتمند و اقتصادی ساخته شده است. لپ‌تاپ ac189nia با استفاده از پردازنده قدرتمند و با فرکانس کاری مناسب از نسل پنجم شرکت اینتل قادر است پردازش‌های نسبتا حر‌فه‌ای را نیز برای شما به‌راحتی انجام دهد. اگر دانشجو هستید یا به اجرای بازی‌های نسبتا سنگین می‌پردازید، این لپ‌تاپ انتخابی صحیح برای شما خواهد بود.

قیمت: در حدود 1 میلیون و 730 هزار تومان

چرا بخریم؟

کیفیت مناسب بدنه

وزن مناسب برای حمل نقل

پردازنده قدرتمند از نسل پنجم شرکت اینتل

پردازنده گرافیکی قدرتمند و جدید

پورت‌های ورودی و خروجی کامل

استفاده از 4 گیگابایت حافظه RAM

یک ترابایت حافظه ذخیره سازی (HDD)

کیبورد و تاچ‌پد باکیفیت

چرا نخریم؟

باتری با شارژدهی متوسط

زاویه دید محدود صفحه‌ نمایش

عدم وجود پورت VGA

وبکم نه‌چندان باکیفیت

Lenovo IdeaPad 305 – D

لپ‌تاپ IdeaPad 300 یکی از بهترین سری لپ‌تاپ‌های ساخته شده در سال 2015 توسط شرکت لنوو بوده است. مدل D از این سری با سخت افزار بسیار قدرتمند و با قیمت مناسب یکی از رقبا سرسخت لپ‌تاپ‌های بالای ۲ میلیون تومان از برند‌های دیگر است. این لپ‌تاپ با بهره‌گیری از یک پردازنده کم مصرف اما قدرتمند و ۸ گیگابایت حافظه رم قادر است تمامی پردازش‌های سنگین را به‌راحتی برای شما انجام دهد. لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad 305 – D شاید قیمت پایینی داشته باشد اما از طبقه‌بندی کاربری مالتی‌مدیا و کاربری عمومی محسوب می‌شود که نشان از کیفیت بالا و قدرت بسیار مناسب آن دارد.

قیمت: در حدود 1 میلیون و 850 هزار تومان

چرا بخریم؟

بدنه از جنس پلاستیک مات

پردازنده قدرتمند با فرکانس کاری بالا

پردازنده گرافیکی قدرتمند و جدید

پورت‌های ورودی و خروجی کامل

استفاده از 8 گیگابایت حافظه RAM

یک ترابایت حافظه ذخیره سازی (HDD)

صفحه‌ نمایش با روکش مات

شارژدهی بالای باتری

چرا نخریم؟

مقاومت پایین کیبورد در برابر فشار

Acer Aspire V5-561G

امکانات مالتی مدیا نیاز دارید؟ بودجه شما پایین است؟ مطمئنا سری V5 از شرکت ایسر برای نیاز‌های شما ساخته شده است. طراحی باریک و با کیفیت در کنار سخت افزار قدرتمند و به‌روز با قیمت مناسب تنها در لپ‌تاپ V5-561G از شرکت ایسر دیده می‌شود. این لپتاپ بهترین گزینه برای خرید یک لپتاپ تا ۲ میلیون تومان است.

قیمت: در حدود 1 میلیون و 850 هزار تومان

چرا بخریم؟

بدنه از جنس پلاستیک مات

پردازنده قدرتمند با فرکانس کاری بالا

پردازنده گرافیکی قدرتمند و جدید

پورت‌های ورودی و خروجی کامل

استفاده از 8 گیگابایت حافظه RAM

یک ترابایت حافظه ذخیره سازی (HDD)

اسپیکر‌های قدرتمند از نوع Dolby Audio Enhancements

چرا نخریم؟

شارژدهی متوسط باتری

صفحه نمایش نه‌چندان با‌کیفیت

سیستم خنک کنندگی ضعیف

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 232 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 8:09

شما می توانید با ا اگر شما هم از علاقمندان به ویندوز 10 باشید حتما اطلاع دارید که هر از گاهی منوی استارت ویندوز ۱۰، بازی ها و یا برنامه هایی که دوست دارید را به شما پیشنهاد می دهد.ستفاده از این روشها Windows Suggestion ویندوز 10 را برای همیشه خاموش کنید.

به گزارش صبحانه، برخی از این پیشنهادها واقعا عالی هستند اما بعضی از کاربران علاقه چندانی به آن ندارند و می خواهند این پیشنهادها قطع شود. اغلب این پیشنهادها از فروشگاه ویندوز مایکروسافت هستند و در بین آنها محصولات رایگان و غیر رایگان وجود دارد.

برای اینکه دیگر منوی استارت برای شما پیشنهادی را ارسال نکند، تنها کافیست چند مرحله ساده را پشت سر بگذارید.

آموزش غیر فعال کردن  Windows Suggestion ؛

- برای شروع منوی استارت را باز و بعد عبارت settings را تایپ کنید. با اینکار منوی تنظیمات برای شما باز می شود.

- بعد از باز شدن پنل تنظیمات به سمت راست و به قسمت Personalization category بروید. در این قسمت باید از منوی سمت چپ به قسمت Start مراجعه کنید.

- در این قسمت باید گزینه ی "Occasionally show suggestions in Start” را در حالت غیرفعال قرار دهید. بعد از اعمال تنظیمات این قسمت را ببندید.

 - حالا دیگر هیچ Windows Suggestion را از طریق منوی استارت دریافت نمی کنید و در عوض منوی استارت خلوت تری پیش روی شماست.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 207 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 13:35

مرکز AnTuTu هر روز با انجام بررسی‌های خود روی گوشی‌های هوشمند مختلف، گزارش‌های جامع مربوط به میلیون‌ها دستگاه گوشی هوشمند را منتشر می‌کند.

به گزارش صبحانه، در آخرین گزارش مربوط به سازمان AnTuTu سریع‌ترین گوشی‌های جهان در فصل نخست سال ۲۰۱۶ میلادی بررسی شد. در این گزارش مشخص شد دو گوشی آیفون ۶s و ۶s Plus نتوانسته‌اند با پردازنده A9 خود نتوانسته‌اند رتبه‌های خوبی به دست آورند.
لیست ۱۰ گوشی پرسرعت جهان در سال ۲۰۱۶

در فصل نخست امسال از تراشه‌های پرقدرت جدیدی مانند Snapdragon 820 و Exynos 8890 رونمایی شد. گوشی‌هایی که در فصل نخست امسال همراه با این تراشه‌ها روانه بازار شدند، رتبه‌های نخست لیست AnTuTu را از آن خود کردند.

به هر حال، مرکز AnTuTu لیست ۱۰ گوشی هوشمند پرسرعت جهان در فصل نخست سال ۲۰۱۶ میلادی را به قراز زیر منتشر کرد:

گوشی هوشمند xiaomi mi5 – امتیاز: ۱۳۶۸۷۵

لیست ۱۰ گوشی پرسرعت جهان در سال ۲۰۱۶

گوشی هوشمند Galaxy S7 edge سامسونگ – امتیاز: ۱۳۴۵۹۹

لیست ۱۰ گوشی پرسرعت جهان در سال ۲۰۱۶

گوشی هوشمند آیفون ۶s اپل – امتیاز: ۱۳۳۷۸۱

لیست ۱۰ گوشی پرسرعت جهان در سال ۲۰۱۶

گوشی هوشمند Mate 8 هوواوی – امتیاز: ۹۱۱۵۷

لیست ۱۰ گوشی پرسرعت جهان در سال ۲۰۱۶

گوشی هوشمند Meizu Pro 5 – امتیاز: ۸۶۳۲۲

لیست ۱۰ گوشی پرسرعت جهان در سال ۲۰۱۶

گوشی هوشمند Galaxy Note 5 سامسونگ – امتیاز: ۸۳۳۶۴

لیست ۱۰ گوشی پرسرعت جهان در سال ۲۰۱۶

گوشی هوشمند LeTV Max – امتیاز: ۸۱۵۸۴

لیست ۱۰ گوشی پرسرعت جهان در سال ۲۰۱۶

گوشی هوشمند آیفون ۶ اپل – امتیاز: ۸۰۲۲۳

لیست ۱۰ گوشی پرسرعت جهان در سال ۲۰۱۶

گوشی هوشمند Vivo Xplay 5 – امتیاز: ۷۸۴۵۴

لیست ۱۰ گوشی پرسرعت جهان در سال ۲۰۱۶

گوشی هوشمند Galaxy S6 سامسونگ – امتیاز: ۷۶۹۱۲

لیست ۱۰ گوشی پرسرعت جهان در سال ۲۰۱۶

منبع: موبنا

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 190 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 13:35

این حقیقت که تقریبا هر کاری را به صورت آنلاین انجام می دهیم ردیابی و ثبت می شود، تقریبا انکارناپذیر است. گوگل به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های جهان احتمالا داده های بیشتری از ما نسبت به هر فرد دیگری در اختیار دارد که به این غول دنیای فناوری اجازه می دهد با تبلیغ کنندگان درباره پروفایل دقیق کاربران تعامل داشته باشد.

به گزارش صبحانه، این حقیقت که تقریبا هر کاری را به صورت آنلاین انجام می دهیم ردیابی و ثبت می شود، تقریبا انکارناپذیر است. گوگل به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های جهان احتمالا داده های بیشتری از ما نسبت به هر فرد دیگری در اختیار دارد که به این غول دنیای فناوری اجازه می دهد با تبلیغ کنندگان درباره پروفایل دقیق کاربران تعامل داشته باشد. اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که گوگل دقیقا درباره ما چه می داند؟

گوگل چه میزان اطلاعات درباره شما دارد؟

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، از نظر تئوری، سن شما، جنسیت شما، علایق شما، عادات جستجوی شما و تاریخچه موقعیت مکانی شما - به همراه اطلاعاتی که در پروفایل گوگل+ (Google+) خود وارد کرده اید - باید تصویری جامع را ارائه کنند. با این وجود، بسته به این که چه مجوزها و سطح دسترسی را به گوگل ارائه کرده اید، این تصویر می تواند به شدت تحریف شده باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا دریابید گوگل به واقع درباره شما چه فکری می کند.

بازدید از صفحه حساب کاربری

یک مرورگر وب باز کرده و با تایپ https://myaccount.google.com/ در نوار آدرس وارد صفحه حساب کاربری خود شوید. برای دسترسی به این صفحه باید وارد حساب کاربری گوگل خود شده باشید. اگر این گونه نیست در قسمت گوشه سمت راست بالای نمایشگر روی آیکون دایره کلیک کرده و نام کاربری و گذرواژه خود را وارد کنید.

گوگل چه میزان اطلاعات درباره شما دارد؟

اگر از هر یک از خدمات گوگل مانند جیمیل، هنگ اوتس یا تقویم استفاده می کنید، در حقیقت دارای حساب کاربری گوگل هستید.

کدام دستگاه ها به حساب کاربری شما دسترسی دارند؟

در گذر زمان، شما ممکن است از طریق دستگاه های مختلف وارد حساب کاربری گوگل خود شوید و بررسی این مساله که کدام دستگاه ها همچنان دسترسی دارند، ارزشمند است و می توانید دستگاه هایی که دیگر استفاده نمی کنید را از فهرست حذف کنید.

روی زبانه Sign-in & security کلیک کرده و به سمت پایین حرکت کنید تا Device activity & notifications را مشاهده کنید. در این بخش فهرستی از دستگاه هایی که به تازگی استفاده شده اند (Recently used devices) نمایش داده می شود که با اطلاعات زمانی که آخرین بار برای دسترسی به حساب کاربری شما مورد استفاده قرار گرفته اند، همراهی می شوند.

گوگل چه میزان اطلاعات درباره شما دارد؟

اگر دستگاه یا دستگاه هایی در فهرست قرار دارند که دیگر مورد استفاده قرار نمی دهید روی آنها کلیک کرده و سپس روی دکمه Remove کلیک کنید. با این اقدام، شما از حساب کاربری گوگل و هر اپلیکیشن متصل در آن دستگاه خارج می شوید.

کدام اپلیکیشن ها به حساب کاربری شما متصل شده اند؟

از بخش Sign-in & security می توانید برای ردیابی این که کدام اپلیکیشن ها و سایت ها برای اتصال به حساب کاربری گوگل شما تایید شده اند، استفاده کنید و آنهایی که دیگر استفاده نمی کنید یا مورد اعتماد نیستند را حذف کنید. در این بخش به سمت پایین حرکت کرده تا Connected apps & sites را مشاهده کنید و روی Manage apps کلیک کنید تا اپلیکیشن های متصل به حساب کاربری شما نمایش داده شوند. اپلیکیشن هایی که استفاده نمی کنید را انتخاب کرده و سپس روی دکمه Remove کلیک کنید.

گوگل چه میزان اطلاعات درباره شما دارد؟

از این بخش می توانید برای بررسی گذرواژه هایی که از کروم و اندروید با قفل هوشمند گوگل (Google Smart Lock) ذخیره شده اند نیز استفاده کنید و هر کدام که دیگر استفاده نمی کنید را حذف کنید.

گوگل چه داده های جستجویی را از من نگه می دارد؟

اگر دوست دارید بدانید گوگل چه داده های جستجویی از شما نگه می دارد به صفحه خانه حساب کاربری خود (https://myaccount.google.com/) بازگردید و روی زبانه Personal info & privacy کلیک کنید. به سمت پایین حرکت کنید تا Actitvity controls را مشاهده کنید و زیر Your searches and browsing activity روی Manage activity کلیک کنید.

گوگل چه میزان اطلاعات درباره شما دارد؟

در قسمت بالا گوشه راست بخش Insights روی پیکانی که در کنار last week قرار دارد کلیک کرده و all time را انتخاب کنید. با این کار فهرستی زمانی از هر چیزی که جستجو کرده اید و این که چه زمانی وارد حساب کاربری گوگل خود شده اید ارائه می شود.

شما می توانید جستجوهایی مشخص را حذف کنید. اگر قصد دارید گوگل دیگر جستجوهای شما را ردیابی نکند به بخش Personal info & privacy بازگشته و زیر Activity controls گزینه Your searches and browsing activity را غیر فعال کنید.

گوگل درباره این که انجام این کار از استفاده محصولاتی مانند گوگل ناو (Google Now) و گوگل+ (Google+) از وب شما و فعالیت اپلیکیشن ها برای ارتقا پیشنهادات و به روزرسانی ها و ارائه محتوای شخصی سازی شده جلوگیری می کند، هشدار می دهد.

گوگل درباره این که در چه مکان هایی بوده ام چه می داند؟

در حال حاضر، بسیاری از اپلیکیشن های گوگل اطلاعات موقعیت مکانی کاربر را به منظور شخصی سازی تجربه وی استفاده می کنند. در نتیجه گوگل احتمالا اطلاعات نسبتا خوبی درباره این که کجا بوده اید، دارد. اگر دوست دارید بدانید گوگل چه اطلاعاتی را در این زمینه نگهداری می کند به زبانه Personal info & privacy مراجعه کرده و زیر Places you go روی Manage activity کلیک کنید. با انجام این کار نقشه ای پدیدار می شود که در آن مکان هایی که در آنها با دستگاه هایی که وارد حساب کاربری گوگل خود شده اید، نمایش داده می شوند. اگر اطلاعات آدرس خانه و محل کار خود را وارد کرده باشید این مکان ها نیز نمایش داده می شوند.

گوگل چه میزان اطلاعات درباره شما دارد؟

با کلیک روی نقطه های قرمز رنگ روی نقشه اطلاعات بیشتری درباره این که چه زمانی از آن محل بازدید کرده اید، مسیرهایی که طی کرده اید و مکان هایی که در آنها اقامت داشته اید به همراه هر عکسی که گرفته اید نمایش داده می شوند. برای حذف هر یک از این سوابق تنها روی آیکون سطل آشغال در گوشه پنل Timeline کلیک کنید.

گوگل چه میزان اطلاعات درباره شما دارد؟

می توانید گوگل را از ردیابی و ثبت این اطلاعات باز دارید. برای این کار به بخش Personal info & privacy بازگشته و Places you go را غیرفعال کنید. بار دیگر گوگل نسبت به محدودیت برخی عملکردها در برخی محصولات این شرکت مانند گوگل مپس و گوگل ناو هشدار می دهد.

گوگل فکر می کند من چه کسی هستم؟

یکی از روش های خوب برای این که دریابید گوگل درباره این که چه کسی هستید، چه فکری می کند بررسی اطلاعاتی است که از آنها برای ارائه تبلیغات به شما استفاده می کند. به صفحه Personal info & privacy مراجعه کرده و به سمت پایین حرکت کنید تا Ad settings را مشاهده کنید و سپس روی Manage ad settings کلیک کنید.

گوگل چه میزان اطلاعات درباره شما دارد؟

اکنون می توانید ببینید گوگل جنسیت و سن شما را چه چیزی شناسایی کرده و فهرستی از علایق که با پروفایل شما مرتبط هستند، نمایش داده می شود. اگر تبلیغات مرتبط را مشاهده می کنید شما می توانید این علایق را ویرایش کنید و یا همگی آنها حذف کنید.

داده های خود را دانلود کنید

در نهایت می توانید یک کپی از محتوایی که در حساب کاربری شما وجود دارد را دریافت کنید و از آن برای سرویسی دیگر یا فقط برای ثبت در سوابق شخصی استفاده کنید. در بخش Personal info & privacy به سمت پایین حرکت کرده تا به Control your content رسیده و زیر Download your data روی Create Archive کلیک کنید. انجام این کار شما را به صفحه ای منتقل می کند که امکان انتخاب داده ها را فراهم کرده و سپس یک کپی از آنها در قالب یک فایل زیپ (Zip) به شما ایمیل می شود.

گوگل چه میزان اطلاعات درباره شما دارد؟

گوگل نسبت به زمانبر بودن این فرآیند (چند ساعت یا شاید روزها) هشدار می دهد اما پس از آماده شدن این فایل به شما ایمیل می شود.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 222 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 13:35

آخرین خبرها حاکی از آن است که غول اینترنتی جهان در حال بررسی خرید یاهو است.

به گزارش صبحانه، به نقل از مهر، پیش از این شنیده شده بود یاهو تصمیم دارد هسته مرکزی فعالیت‌های خود را بفروشد و در این میان مایکروسافت به عنوان یکی از شرکت‌های راغب برای خرید یاهو خود را معرفی کرده بود.

مایکروسافت برای انجام این خرید بزرگ می‌بایست با گوگل و Verizon رقابت کند.

این گزارش ادعا می‌کند که Verizon تمایل زیادی به خرید یاهو دارد تا به صورت گسترده‌تر وارد کسب و کار اینترنتی شود و طی چند هفته آینده تلاش رسمی خود را آغاز می‌کند. همچنین گفته شده که این شرکت قصد دارد سهام Yahoo Japan را هم خریداری کند.

اما برای گوگل شرایط متفاوت است. غول اینترنتی جهان برنامه خاصی در این زمینه ارایه نکرده است و با این وجود منابع آگاه گزارش دادند که گوگل راغب به انجام این خرید است.

پیش از این برخی دیگر از منابع آگاه اعلام کردند AT&T و Comcast هم تمایل دارند در مزایده خرید یاهو شرکت کنند. ولی به نظر می‌رسد طی چند هفته اخیر از تمایلات این دو شرکت کاسته شده است.

شرکت Time Inc نیز با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت که راغب است یاهو را بخرد که البته هنوز از سوی این شرکت طرح خاصی ارایه نشده است.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 202 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 5:21

چگونگی دسترسی به تنظیمات امنیت و حریم خصوصی در نرم‌افزار تلگرام، طریقه استفاده از امکانات حفاظت از حریم خصوصی و نحوه گفت‌وگوی محرمانه آموزش‌هایی است که حالا با فراگیر شدن این پیام‌رسان ضروری است.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 195 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 5:21

همه ما می دانیم که انتقال اطلاعات امروزه با استفاده از فلش مموری ها چقدر آسان و راحت شده ولی به همان میزان گم کردن اطلاعات یا سرقت آن‌ها نیاز بیشتر از قبل شده. یک راه مطمئن برای انتقال اطلاعات توسط فلش ها رمز گذاری آن هاست.

به گزارش صبحانه، با رمزگذاری درایو‌های قابل حمل، حداقل با گم کردن فلش خود خیالتان بابت استفاده نامناسب از اطلاعات داخل آن راحت است.
 
دو روش کلی برای پسورد گذاری فلش ها وجود دارد.
 
۱- بدون استفاده از نرم افزار
 
۲- با استفاده از نرم افزار
 
برای روش اول مراحل زیر را دنبال کنید. (ویندوز سون به بعد)
 
ابتدا فلش خود را به کامپیتر وصل کنید. my computer را باز نمایید. درایو فلش را پیدا کنید و بر روی آن کلیک راست کنید.
 
گزینه tu on BitLocker را انتخاب کنید.
 
یک پنجره باز می شود. کنار گزینه  Use a password to unlock the drive را تیک بزنید. و در دو کادر زیر پسورد خود را وارد کنید و سپس next را بزنید.
 
در پنجره باز شده دو را پیش روی شماست. یا می توانید پسورد را در یکی از درایو های کامپیوتر خود ذخیره کنید تا در صورت فراموش شدن از آن استفاده نمایید و یا می توانید پرینتی از آن تهییه کنید. یکی از این دو روش را انتخاب نمایید و  سپس next را بزنید.
 
در پنجره باز شده، گزینه Start Encryption را کلیک کنید تا عملیات آغاز شود.
 
نکته: ممکن است این فرایند کمی طول بکشد، تا پایان کار صبر کنید. بستن پنجره در حین عملیات یا بیرون کشیدن فلش ممکن است اطلاعات شما را بسوزاند.
 
پس از پایان عملیات گزینه close را بزنید.
 
و اما روش دوم
 
نرم افزار های زیادی برای رمز گذاری روی حافظه های قابل حمل طراحی و ایجاد شده. شما می توانید آن ها را نصب کنید و به راحتی برای فلش مموری یا هر حافظه قابل حمل دیگری پسورد بگذارید. که ما به نام بردن چند تا از معروف ترین آن ها در این بخش اکتفا می کنیم.
 
TrueCrypt، GiliSoft USB Stick Encryption، Kakasoft USB Security، از جمله این نرم افزار ها هستند.

منبع: زوم‌تک

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 213 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 5:21

واردات تلفن همراه در سال 94 با کاهش وزنی و قیمتی همراه بود.

به گزارش صبحانه، با توجه به اینکه واردات تلفن همراه هر ساله با افزایش روبه‌روست، می‌توان این کاهش در آمار رسمی و ثبت‌شده در سال گذشته را از جنبه‌های مختلفی بررسی کرد و دلایل آن در کنار احتمال کاهش نیاز به تلفن همراه‌ وارداتی، می‌تواند افزایش واردات این کالا از طریق قاچاق و راه‌هایی غیر از مسیر قانونی آن باشد.

در سال 92 واردات تلفن همراه از امارات متحده عربی،‌ جمهوری کره، منطقه آزاد چابهار، چین، ویتنام، فرانسه و هنگ‌کنگ صورت گرفت. این واردات از لحاظ وزنی در حدود 611 هزار کیلوگرم و از لحاظ ارزش ریالی در حدود 455 میلیارد تومان بود که ارزشی معادل 182.5 میلیون دلار داشت.

اما در سال 93 با حذف منطقه آزاد چابهار و کشور فرانسه، واردکنندگان تلفن همراه به ترتیب از امارات متحده عربی،‌ جمهوری کره، چین، ویتنام، عراق، هنگ‌کنگ و تایوان گوشی تلفن همراه وارد کردند که این واردات وزنی معادل 672 هزار کیلوگرم داشت و با ارزشی حدود 815 میلیارد تومان، 306.2 میلیون دلار ارز از کشور خارج کرد.

در سال گذشته نیز با حذف عراق از فهرست واردکنندگان تلفن همراه، همچنان به ترتیب ارزش دلاری واردات از امارات متحده عربی،‌ جمهوری کره، چین، ویتنام، هنگ‌کنگ، تایوان و دانمارک انجام شد، اما این بار در مقایسه با سال‌های قبل، واردات از لحاظ وزنی 24 درصد و از جهت ارزش دلاری 26 درصد کاهش داشت و با وارد شدن 509 هزار کیلوگرم تلفن همراه که ارزشی نزدیک به 600 میلیارد تومان و در حدود 203 میلیون دلار داشت، با کاهش واردات تلفن همراه از مبادی قانونی و ثبت‌شده در آمارهای رسمی مواجه بودیم./ایسنا

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 224 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 4:39

با گذشت کمتر از دو ماه از برگزاری کنگره جهانی موبایل MWC 2016، شاهد ورود و عرضه جدیدترین های گوشی های هوشمند به بازار تلفن همراه کشور شده ایم به طوری که هم اکنون سری هفتم گلکسی سامسونگ موسوم Galaxy S7 و Galaxy S7 edge و همچینن IPHONE SE در ویترین بیشتر مغازه های پایتخت کشور خودنمایی می کند.
تجمل گرایی در میان کاربران موبایلی

طبق روال همیشه بازار دیجیتال، تازه واردهای بازار با قیمت های کاذب و به صورت سفارشی یا همان قاچاقی وارد بازار می شوند که معمولا مورد خرید افراد متمول جامعه قرار می گیرد چرا که با قیمت های بالای سه میلیون تومانی به فروش می رسد.

به گفته فعالان این حوزه، واردات سفارشی گوشی های جدید همیشه موجی از تجمل گرایی را در میان کاربران دیجیتالی ایرانی را نشان می دهد چرا که برخی از مشتریان که به نوعی به اعتیاد موبایلی درگیرند؛ علاقمند به تعویض مدام گوشی خود با نمونه های جدید هستند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از بازار دیجیتال، تجمل گرایی در میان کاربران موبایلی به حدی است که نیمی بیشتر از افرادی که به خرید این گوشی می پردازند از نحوه کار با این گوشی بی اطلاع هستند.

فنون اتصالات ...
ما را در سایت فنون اتصالات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان fonoon بازدید : 214 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 4:39